1. Прочтите и переведите письменно текст на русский язык:
D. I. MENDELEYEV

D. I. Mendeleyev is a great Russian scientist.

He was born in Tobolsk in 1834.

After finishing school at the age of 16 he went to St.Petersburg and entered the Pedagogical Institute.

 

He graduated from the Institute in 1855.

In 1866 Mendeleyev was appointed professor at the University where he gave a course of lectures on chemistry.

Students always listened to his lectures with great interest and attention.

 

In his classes Mendeleyev made interesting experiments.

 

Both he and his student-assistants worked hard to prepare them.

 

At the University Mendeleyev taught classes in the morning.

 

In the afternoon he made experiments in his two-room laboratory.

In the evening Mendeleyev worked with cards on which he put down information about chemical elements.

 

He studied the properties of 63 elements known at that time.

 

Unlike other scientists, he understood that all elements are interrelated.

It was D. I. Mendeleyev who showed a definite periodicity in properties and atomic weights of the elements he had studied.

He discovered the Periodic Law on March 1, 1869.

 

The discovery of the Periodic Law of chemical elements is considered to be one of the most important events in chemistry of the 19-th century.

The same year he completed the description of more than 60 elements and published his Periodic System which was, is and will be used by scientists all over the world in solving many theoretical and practical problems.

 

D. I. Mendeleyev was interested in many subjects of applied chemical nature.

 

He was elected member of many academies abroad.

He died in February 1907 at the age of 73.

 

Д. И. МЕНДЕЛЕЕВ

Д. И. Менделеев – великий русский ученый.

Он родился в Тобольске в 1834 г.

По завершении школьного курса в 16 лет он оправляется в Санкт-Петербург и поступает в Педагогический институт.

Менделеев заканчивает институт в 1855.

В 1866 г. Менделеев получает степень профессора университета, в котором читает лекции по химии.

Его лекции всегда вызывали огромный интерес и привлекали внимание студентов.

На лабораторных занятиях Менделеев ставил интересные эксперименты.

И он, и его ассистенты из числа учеников упорно помогали ему в его работе.

В период работы в Университете первую часть дня Менделеев посвящал занятиям.

Днем он ставил эксперименты в своей 2-хкомнатной лаборатории.

По вечерам Менделеев трудился над карточками, размещая на них полученные данные о химических элементах.

Он изучал свойства 63 элементов, известных к тому времени.

В отличие от других ученых, он вынашивал идею о взаимосвязи всех элементов.

Именно Д. И. Менделеев сформулировал идею периодичности свойств и атомного веса изученных им элементов.

1 марта 1869 г. считается днем открытия им периодического закона (Системы).

Открытие периодического закона химических элементов считается одним из важнейших событий в области химии XIX в.

В том же году он составил описание более чем 60 элементов и опубликовал свою Периодическую систему, которая применялась, применяется и будет применяться учеными всего мира для решения теоретических и практических задач.

В круг интересов Д. И. Менделеева входили многие объекты прикладного характера из области химии.

За рубежом он был избран членом множества академий.

Умер Д. И. Менделеев в феврале 1907 г. в возрасте 73 лет.

 

 

  1. Руководствуясь правилами чтения, напишите транскрипцию следующих слов:
had

late

have

able

can

task

faint

say

fair

last

class

bath

pause

paw

small

chalk

wall

quarter

me

ten

per

near

feet

heat

ceiling

pioneer

learn

few

grey

great

offer

letter

make

eight

chemical

[hæd]

[leɪt]

[hæv]

[‘eɪbl]

[kæn]

[tɑ:sk]

[feɪnt]

[seɪ]

[fɛə]

[lɑ:st]

[klɑ:s]

[bɑ:θ]

[pɔ:z]

[pɔ:]

[smɔ:l]

[ʧɔ:k]

[wɔ:l]

[‘kwɔ:tə]

[mi:]

[ten]

[pɜ:]

[nɪə]

[fi:t]

[hi:t]

[‘si:lɪŋ]

[paɪə’nɪə]

[lɜ:n]

[fju:]

[greɪ]

[greɪt]

[‘ɔfə]

[‘letə]

[meɪk]

[eɪt]

[‘kemɪk(ə)l]

 

  1. Выпишите в столбики из данных ниже слов те, в которых окончание –(е)s читается как [s], [z], [iz]:
[s] [z] [iz]
desks

lamps

flats

notes

parents

lessons

works

tables

chairs

doors

windows

bags

sons

holidays

studies

matches

pages

benches

 

  1. Образуйте множественное число от следующих существительных:
a child

a wife

a woman

a city

a boy

a library

a photo

a dress

a man

a name

children

wives

women

cities

boys

libraries

photos

dresses

men

names

  1. Переведите следующие словосочетания на русский язык:
his brother’s car

their parents’ cottage

my sister’s husband

these girls’ hats

those boys’ toys

a part of the city

машина его брата

дом их родителей

муж моей сестры (мой деверь)

шляпки этих девушек

игрушки тех мальчиков

часть города

 

 

  1. Образуйте сравнительную и превосходную степень от следующих прилагательных и наречий:

much – more – the most

old – older – the oldest

bad – worse – the worst

far – farther  – the farthest/ far – further – the furthest

well – better – the best

pretty – prettier – the prettiest

early – earlier – the earliest

high – higher – the highest

beautiful – more beautiful – the most beautiful

warm – warmer – the warmest

big – bigger – the biggest

 

  1. Замените выделенные слова личными местоимениями:
  2. Ann often meets these children. – them
  3. Pete knows Ann. – her
  4. Pete has a dog. – it.
  5. The pupils are in the park. – they
  6. Ann and I are busy. – we
  7. Pete is at home. – he
  8. My mother gets up at six o’clock. – she
  9. I brought Ann a new book. – it
  10. Pete seldom sees Ann and her friend. – them

 

  1. Переведите на английский язык словосочетания, обращая внимание на предлоги:
а) вечером

в воскресенье

весной

в декабре

в 2004 году

в 10 часов

до 5 часов

после 6 часов

в течение 2 часов

около 3 часов

через 5 часов

к понедельнику

б) на стуле

под стулом

над стулом

у стула

перед стулом

далеко от стула

со стула

между стульями

в школе

на собрании

на картине

дома

в Лондон

из Лондона

в коробку

из коробки

для них.

 

а) in the evening

on Sunday

in spring

in December

in 2004

at 10:00

up to 5:00

after 6:00

for 2 hours

about 3 hours

in 5 hours

by Monday

б) on a chair

under the chair

over a chair

by a chair

before the chair

away from the chair

from the chair

between the chairs

at school

at the meeting

in the picture

at home

to London

from London

into a box

out of the box

for them.

 

  1. Определите, к какой части речи относятся слова; подчеркните в них суффиксы и префиксы:

chemistry – n.

chemical – adj.

chemist – n. (суффикс выделяется исторически)

analyze – v., no suffixes/prefixes

rewrite – v.

interconnect – v.

greenish – adj.

misunderstand – v.

co-worker – n.

early – adv.

colourful – adj.

physics – n.

indefinite – adj.

definition – n.

worker – n.

 

  1. Сделайте предложения отрицательными и вопросительными (общий вопрос):

1) She is a teacher. – She isn’t a teacher. – Is she a teacher?

2) There are many parks in our city. – There aren’t many parks in our city. – Are there many parks in our city?

3) There will be a monument in the centre of the park. – There won’t be a monument in the centre of the park. – Will there be a monument in the centre of the park?

4) I have many relatives. – I don’t have many relatives. – Have I many relatives?

5) She had some money. – She didn’t have any money. – Had she any money?

6) We shall have an English lesson next Monday. – We shan’t have an English lesson next Monday. – Shall we have an English lesson next Monday?

 

 

 

 

  1. Определите время сказуемого в следующих предложениях; переведите их:
АЯ Tense form РЯ
1. About 9 million people live in London and its suburbs.

 

2. He visited Moscow last month.

3. We shall graduate from the Institute soon.

4. He is reading now.

 

5. When I saw her she was cooking.

 

6. They have already come home.

7. I said I had seen this film.

 

8. Workers will have built this bridge by next year.

 

the Present Tense

 

the Past Tense

the Future Tense

the Present Tense

the Past Tense у обоих сказуемых

the Past Tense

the Past Tense

the Future Tense

 

1. Около 9 млн. человек живут в Лондоне и его предместьях.

2. Он приезжал в Москву в прошлом месяце.

3. Скоро мы закончим университет.

4. Сейчас он читает.

 

5. Когда я ее увидел, она готовила.

 

6. Они уже вернулись домой.

7. Я сказал, что уже видел этот фильм.

8. Рабочие закончат этот мост к следующему году.

 

  1. Раскройте скобки и поставьте глагол-сказуемое в нужном времени:

1) I get up at 8 o’clock every day.

2) He went to Moscow last month.

3) They will leave school next year.

4) He has already read this book.

5) She will do it by last week.

6) Mary and John will get a new flat by next Wednesday.

7) Students are working in the garden now.

8) He had been sleeping from 6 till 8 yesterday.

 

  1. Поставьте вопросы к выделенным членам предложения:

1) He went to the Institute yesterday. – Who went to the Institute yesterday?

2) Ann studies at school. – Where does Ann study?

3) They get up at 8 o’clock. – What time do they get up?

4) I shall finish school in two years. – When shall I finish school?

5) Children are playing now. – What are the children doing now?

6) She was reading the whole day yesterday. – How long was she reading yesterday?

7) We have already got his letter. – What have we got already?

 

  1. Напишите три формы следующих неправильных глаголов:

to leave – left – left

to build – built – built

to tell – told – told

to stand – stood – stood

to say – said – said

to sleep – slept – slept

to find – find – find

to begin – began – begun

to get – got – got

to give – gave – given

to spend – spent – spent

to teach – taught – taught

to think – thought – thought

to know – knew – known

to bring – brought  -brought

to write – wrote – written

to read – read – read

to go – went – gone

to come – came – come

to see – saw – seen

to do – did – done

to have – had – had

to be – was/were – been

to keep – kept – kept

to grow – grew – grown

 

  1. Определите тип предложений; переведите:

1) It is cold. – (Сейчас) холодно. – безличное

2) It is 12 o’clock. – (Сейчас) 12 (часов). – безличное

3) They go to the Institute every day. – Они ходят в институт ежедневно. – личное.

4) She walks to her plant. – Она идет на свою фабрику. – личное

5) It is often snows in winter. – Зимой часто идет снег. – неопределенно-личное

6) One must study well. – Учиться нужно хорошо. – неопределенно-личное.

7) They say she is a good doctor. – Говорят, она хороший врач. – неопределенно-личное

8) It is difficult to translate this text. – Этот текст трудно перевести. – безличное.

 

  1. Ответьте письменно на следующие вопросы к тексту:

1) When was D. I. Mendeleyev born? – D. I. Mendeleyev was born in 1834.

2) Where was he born? – In Tobolsk.

3) When did he finish school? – He finished school at the age of 16.

4) At what age did he enter the Institute? – After finishing school he entered the Pedagogical Institute.

5) When did he graduate from the Institute? – He graduated from the Institute in 1855.

6) Was Mendeleyev appointed professor at the University in 1834? – No. 1834 is the year Mendeleev was born.

7) What lectures did Mendeleyev give? – He gave lectures on chemistry.

8) What did Mendeleyev do in his classes? – In his classes Mendeleyev made interesting experiments concerning chemical elements and their periodicity.

9) What is one of the most important events of chemistry of the 19-th century? – The discovery of the Periodic Law of chemical elements is considered to be one of the most important events in chemistry of the 19-th century.

10) When did Mendeleyev publish his Periodic Table? – In 1869.

11) What was Mendeleyev interested in? – D. I. Mendeleyev was interested in many subjects of applied chemical nature.

12) When did he die? – D. I. Mendeleyev died in February 1907.

 

 

>

Доступа нет, контент закрыт

Тинькофф All Airlines [credit_cards][status_lead]

Доступа нет, контент закрыт



Тинькофф Мобайл - Платящий клиент[sale]

Доступа нет, контент закрыт


Совкомбанк карта рассрочки Халва [cards][sale]



Заказать учебную работу

Данный текст представлен в том виде, в котором добавлен его автором. Используйте данный текст в качестве примера или шаблона для своего научного труда. А лучше закажите уникальную работу с высоким процентом уникальности

Проверить уникальность

Внимание плагиат! Будьте осмотрительны. Все тексты перед защитой проходят проверку на плагиат. Перед использованием скачанного материала обязательно проверьте текст на уникальность и повысьте ее, при необходимости

Был ли этот материал полезен для Вас?

Комментирование закрыто.